ثبت نام در دوره برنامه نویسی با اعمال شاقه

چند وقت پیش برای پیش ثبت نام دوره Microsoft .NET Framework 2.0 Application Development Foundation با شرکت آرینا پیشرو که یک موسه آموزشی توی تهران هست تماس گرفتم . دو روز پیش ، منشی شرکت تماس گرفت که کلاس به حد نصاب رسیده و کلاس از جمعه این هفته تشکیل میشه .

 قبل از اینکه باقی داستان رو بگم یادآوری می کنم که تابستان امسال هم توی همین شرکت ، همین دوره آموزشی رو یکبار برداشتم و متاسفانه اتفاق های خیلی بدی افتاد . اول اینکه قرار بود کلاس با استاد “ن” تشکیل بشه که بابت همین استاد هم هزینه کلاس رو گرفتن و کلی به به و چه چه که این استاد خیلی خوبه . اما چشمتون روز بد نبینه روزی که رفتم سر کلاس ، بجای استاد “ن” ، آقای استاد “ر”  سر کلاس حاضر شدند و اینکه چون برای آقای “ن” مشکل پیش اومده و اون هم همین یک ساعت پیش ، ایشون از من خواستن تا سر کلاس بیام .

از نظر سابقه تدریس باید بگم که هر دو استاد از اساتید فعلی مجتمع فنی تهران هستند و کلی هم سابقه تدریس دارن ( بخوانید چند سال است که اطلاعات قدیمی شان را بزور می فروشند ) . اما ما که سر کلاس بودیم و بخصوص من که چند دقیقه دیر رسیدم سر کلاس و هیچ کدوم از دو استاد رو نمی شناختم ، مجبور شدیم تا انتهای کلاس ، ایشون رو تحمل کنیم . در طول تدریس ایشون به چند نکته بسیار جالب اشاره کردند ، یکی از نکات بسیار جالب  که ایشون ابداع کردند این بود که در اصول برنامه نویسی Object Oriented ( شیء گرا ) هر Parentی ( پدری – والدی ) . به تمام اطلاعات داخلی child ( فرزندان) خود دسترسی داشته و آنها را می بیند !!! به اینجا که رسیدیم ایشون به درخواست من چندین و چند مثال زدند و شاید بیش از 20 دقیقه در حال اثبات نظریه خود بودند . من هم به پای تخته رفتم یک شکل کشیدم و از ایشون خواستم که این شکل را پیاده کند و ایشون که احتمالا متوجه ( اشتباه ) شده بود ، انکار می کرد و می گفت لزومی نارد و صورت مسئله شما اشتباه است . بعد از آن هم چند مثال زدند در باب اینکه یک فرم داریم و این فرم ( پدر ) می تواند با یک دستور for تمامی control های روی خود ( فرزندانش ) را ببیند !!!! حالا دیدید که پدر می تواند فرزند را ببیند ؟ به اینجا که رسیدیم من متوجه شدم که استاد شخص دیری بوده و ایشون به جای استاد اصلی آمده است و چه و چه .

خلاصه پس از بحث های فراوان و اتمام کلاس من ( و تعدادی از شاگردهای کلاس ) پیش آقای “ر” مسئول آموزشکده رفتیم که آقا قضیه این است و ما نمی خواهیم با این شخص کلاس برداریم . قاعدتا آقای “ر” درصدد توجیه و سایر قضایا . نهایتا کار به جایی رسید که پس از سه روز ( یک روز ثبت نام – یک روز کلاس و یک روزبرای تسویه حساب ) مجموعا 12 ساعت از ساعت کار من کم شد و پولی که به آموزشگاه دادم به من مسترد شد. حساب کنید که 12 ساعت کاری ( یعنی یکروز و نیم کاری ) چقدر هزینه بردار است برای کسی که طراح وب است .

زیان ما که جبران نشد . اما از این قضیه درس جالبی گرفتم ، وقتی دوباره با استاد “ف” کلاس را برداشتم ( که دیروز تشکیل شد ) نه یک روز برای ثبت نام و پرداخت وجه رفتم و نه حتی تا وقتی که استاد “ف” سر کلاس نیامد وجهی بابت کلاس پرداخت کردم ( چون ممکن بود که بجحای ایشان هم فلانی بیاید ) خلاصه که حکایت ثبت نام ما توی این دوره شده قصه هزار و یک شب . بهرحال از این استاد که باهاش کلاس برداشتم خیلی خیلی راضی هستم . واسه همین هم اسمش رو می نویسم که اگر کسی خواست یک استاد واقعا خوب پیدا کنه بدونه که با کی کلاس برداره .

استاد آرش  فرزین ، کارشناس ارشد نرم افزار از دانشگاه صنعتی شریف ، با کلی سابقه کدنویسی ( بر خلاف سایر اساتید ) و البته مهمتر از همه سابقه بسیار بسیار زیاد ایشون در زمینه تحلیل و طراحی نرم افزار . دید فوق العاده ای که به Object Oriented دارن برای من تحسین برانگیزه . همینجا از ایشون قدردانی می کنم . و امیدوارم در اینده کشور اشخاصی مثل ایشون در دنیای قحطی زده IT ما بیشتر بشه .

Leave a Reply

