از الکامپ ۲۰۰۸ چه خبر

در مورد الکامپ قبلا دو تا مطلب نوشته بودم ، یکی  باز هم جیتکس، باز هم الکامپ، باز هم هزاران آرزو  و یکی هم   ایران الکام‍پی , الکامپ ایرانی . اما از اونجا که آدم باید صادق باشه باید بگم که امسال الکامپ خوب برگزار شد و باید از مسئولین برگزاری تشکر کرد . برخلاف دوره‌های گذشته که الکامپ تبدیل شده بود به یک بازار CD فروشی امسال شرکت های اکثرا نوپا و اونهایی که مشتری های دولتی کوچک داشتند برای اینکه در غیاب بزرگانی مثل رایورز  و همکاران و … خودی نشون بدن ، نمایشگاه رو خیلی خوب برگزار کردند . بیشتر شرکت‌ها، نرم افزارهای کوچک و محدودی درست کرده بودن که علتش هم کاملا واضح بود، اصولا شرکت های کوچک بخاطر محدودیتهای مالی و نیروی برنامه نویس توانایی زیادی برای گسترش کارهاشون ندارن ، خود من موقع بازدید از برنامه های چند تا از شرکت ها دیدم که برنامه بطور کامل Error میده طوری که اصلا handle نشده و در مورد خاص کسی که برنامه رو معرفی می کرد گفت ما اصلا پیش بینی نمی کردیم که ممکنه کسی این کار رو هم بکنه ، به همین دلیل هم اصلا این مشکل handle نشده !!!

یکی از سالن ها که به علت نامعلومی به نظر من خلوت تر از سایر سالن‌ها بود

یکی از سالن ها که به علت نامعلومی به نظر من خلوت تر از سایر سالن‌ها بود

جمع برادران برنامه نویس هم که قرار بود دوشنبه تشکیل بشه به شکل کمرنگی برگزار شد البته  چند تا از بچه ها اومده بودن ولی من انتظار تعداد بیشتری رو داشتم وهمه چیز در حد آشنایی افراد با همدیگه خلاصه شد . من انتظار داشتم که حداقل این افراد راجع به تکنولوژی های برنامه نویسی و … صحبت کنن که دریغ . در یک مورد هم یک بحث کاملا بی ربط پیش اومد که اصلا دوست ندارم بهش فکر کنم !!!

عکس دسته جمعی برنامه نویس‌ها که به میزبانی فوروم برنامه نویس برگزار شد .

عکس دسته جمعی برنامه نویس‌ها که به میزبانی فوروم برنامه نویس برگزار شد .

نکته جالبی که من واقعا هنوز هم در حیرت اون هستم ، غرفه تحسین برانگیز سونی بود . جایی که شرکت ایران رهجو بخاطر پول فراوانی که داره همه رو شگفت زده کرده بود . اما حیرت من از محصولات نبود !! از این بود که چرا باید مسئولین برگزاری نمایشگاه اجازه بدن که ایران رهجو صرفا به این علت که چند تا لپ تاپ و pc سونی رو وارد می کنه میاد و نمایشگاه الکامپ رو به مسخره می گیره و نمایشگاه الکامپ رو تبدیل می کنه به نمایشگاه لوازم خانگی . با اینکه خیلی از غرفه سونی خوشم اومد ( از هر نظر چه از نظر محصولات سونی – چه از نظر برخورد غرفه دارهاش – چه از نظر چیدمان و … ) اما واقعا برای این شرکت متاسفم که نمایشگاه الکامپ رو به مسخره می گیرن . دوست داشتم فقط ایران رهجو با لپ تاپ ها محصولات IT خودش میومد .

نمایی دور از غرفه لوازم خانگی سونی در الکامپ ۲۰۰۸

نمایی دور از غرفه لوازم خانگی سونی در الکامپ ۲۰۰۸

یک ربات جالبت که نسبت به آهنگ که پخش می کرد می رقصید

یک ربات جالبت که نسبت به آهنگ که پخش می کرد می رقصید

لپ تاپ های سری CR سونی که خیلی جالب معرفی شده بود

لپ تاپ های سری CR سونی که خیلی جالب معرفی شده بود

نمایی از بخش IT شرکت سونی

نمایی از بخش IT شرکت سونی

نکته جالب دیگه شرکت هایی بودن که با یک سرمایه زیاد شروع به فعالیت کردن و با خرید تعداد بالای محصولات یک شرکت خاص ( مثل اپل و … ) خودشون رو ( مثلا ) به عنوان نماینده فروش اون شرکت معرفی می کردن ، اصولا چون شرکت های بزرگ محصولات چشمگیری دارن و همیشه خریدارهای مخصوص به خودشون رو دارن سرمایه گذاری روی محصولات این شرکت ها ( به خصوص در ایران ) سرمایه گذاری مطمپنی به نظر می رسه . تعداد از این دست نماینده ها هم امسال زیاد بود براحتی می تونستید فروشگاه های Apple , Sun , Play Station و … رو پیدا کنید . البته شرکت های دیگری هم بودن که صرفا فروشنده بودن و به هیچ وجه جرات اینکه به خودشون بگن نماینده رو نداشتن . این شرکت ها عمدتا لپ تاپ فروش های پاساژهای پایتخت و رضا و ایران  و … بودن .

یکی از سیستم های اپل - بیرون غرفه خیلی بهتر از توی غرفه چیده شده بود

یکی از سیستم های اپل - بیرون غرفه خیلی بهتر از توی غرفه چیده شده بود

یکی از سیستم های جالب انگیزناک شرکت SUN

یکی از سیستم های جالب انگیزناک شرکت SUN

شرکت های نرم افزاری عضو  هیپت مدیره نظام صنفی کامپیوتر هم چنانکه بالاتر گفتم مثل سالهای گذشته نمایشگاه رو ( مثلا ) تحریم کردن .

امسال برادران بقال های کامپیوتر که همشون در سالهای گذشته چهره الکامپ رو نابود کرده بودن حضور کمرنگی داشتن ( مثل اینکه بهشون اجازه شرکت داده نشده بود ) و فقط چند شرکت معروف اون هم به قیمت خون پدرشون اقدام به فروش سی دی می کردن. من CD ویندوز ایکس پی قیمت کردم ۶۰۰۰ تومن !!! فقط به این خاطر که یک جلد بزرگ براش درست کرده بودن . و سایر قیمت ها هم تو همین رنج بود و عمدتا هم فقط سی دی آموزش زبان و ویندوز و چهار پنج تا نرم افزار معرفو دیگه مثل فتوشاپ می فروختن . من دنبال یک Team Foundation Server 2008 بودم که پیدا نکردم . البته یکی ۲۰۰۵ رو داشت ولی اون به کارم نمیومد .

یکی از شرکت ها که در همه سالن های نمایشگاه یک غرفه گرفته بود - عجب سرمایه گذاری خفنی

یکی از شرکت ها که در همه سالن های نمایشگاه یک غرفه گرفته بود - عجب سرمایه گذاری خفنی

دسته دیگری از غرفه های مخصوص به پارک های علم و فن آوری بود که من متوجه اتفاق خاصی توی این غرفه ها نشدم و اصلا وقتم رو اونجا سپری نکردم . اما حداقل قضیه این بود که چند تا از استانها ( شاید هم همه استانها – چون همه استانها پارک IT ندارن ) نماینده هاشون رو به الکامپ فرستاده بودن و سعی دارن که خودشون رو در بین نرم افزاری ها جا بندازن .

بخش هایی از الکامپ هم مبحوط برگزاری تله کام قرار گرفته بود و چیزی برای گفتن نداشت . مثل اینکه امسال تله کام ( اونجور که من شنیدم ) از الکامپ پرفروغ تر بوده . این سلطه برگزاری تله کام اون قدر زیاد بود که اگر یک آدم عادی پا به نمایشگاه میزاشت تا وقتی وارد یک سالن نمیشد نمی فهمید که اینجا نمایشگاه کامپوتره . همه فضای نمایشگاه رو تبلیغات ایرانسل و … پر کرده بود و داپما هم از بلندگوها تبلیغاتش به گوش می رسید .

از اونجا که نمی خوام بحث رو زیاد طولانی کنم ادامه نمیدم و امیدوارم که سال بعد هم حداقل در همین سطح برگزار بشه تا فرق الکامپ با نمایشگاه فروش cd مشخص باشه !!!

غرفه شرکت دوران - به نظر شما این آقاهه به چی اینجوری می خنده ؟

غرفه شرکت دوران - به نظر شما این آقاهه به چی اینجوری می خنده ؟

فقط این رو هم اضافه کنم که من با دوربینم چند تا عکس گرفتم ( چون دوربین شارژ نداشت کلا ۱۰ تا هم نشد ) ولی هنوز از دوربین عکس ها رو برنداشتم وقتی عکس ها رو برداشتم همین مطلب رو بروز می کنم و توی مطلب همون روز می گم که این مطلب بروز شد .

4 Responses to از الکامپ ۲۰۰۸ چه خبر

  1. سروش says:

    عنوان بازار سی دی فروشی برای نمایشگاه رسانه های دیجیتال که چند هفته قبل در مصلا برگزار شد عنوانی کاملا مناسبه

  2. Pingback: Microsoft Web Platform Installer چیست ؟ « Hajloo’s Daily Note

  3. crOpht says:

    مشتري فيدتان شديم :دي

  4. Hessam says:

    سلام،جالب بود
    عکس ها کم بود!دی

Leave a Reply

