در یک شرکت چه تعداد نیروی برنامه نویس باید حضور داشته باشند ؟

شرکت های مختلفی برای کار کردن رفته ام چه برای مصاحبه و چه برای کار کردن و تقریبا محیط های کاری مختلفی را دیده ( یا تجربه ) کرده ام خیلی جاها اتاق برنامه نویس ها را از هم جداکرده بودند تا سوال و جوابهای برنامه نویس ها از هم ، باعث به هم خوردن تمرکز برنامه نویس ها نشود – این مورد را بیشتر در شرکت های بزرگ ( بخوانید پول دار ) دیدم . بعضی از شرکت ها برنامه نویس ها را داخل یک اتاق گذاشتند و آنها را با استفاده از پارتیشن جدا می کردند – این مورد رو هم توی چند تا شرکت که  روی مسایل حساس ( امنیتی ) کار می کردند دیدم . همچنین توی بیشتر قریب به اتفاق شرکت ها هم همه برنامه نویس ها بدون هیچ محدودیتی با یک چینش خاص کنار هم قرار گرفتن .

اینکه چه چینشی مناسبه خودش جای سواله و اینکه در اتاق یک برنامه نویس چه چیزهایی باید باشه مسئله دیگری . خود من همیشه دوست دارم که دور و برم شلوغ باشه و آدم های مختلفی رو در طول روز ببینم در حالیکه اشخاص دیگه اینطور نیستن .

اما یک نکته خیلی مهم اینه که اصلا توی یک شرکت چند تا برنامهنویس باید حضور داشته باشن ؟ از اونجا که خود من خیلی دوست دارم دور و برم شلوغ باشه دوست دارم تعداد زیادی برنامه نویس رو دور و بر خودم ببینم و نبود نیروی برنامه نویس رو موجب زوال و مردگی شرکت می دونم و کمبود نیرو واقعا برای من مسئله مهمیه . بارها شده که کمبود نیرو انگیزه هایی رو توی من از بین برده . بخصوص کمبود نیرویی که روی مواردی مشابه من کار کنه .

نمی دونم وضع سایرین در این مورد چطوره ولی این تعداد نیرو برای من خیلی جالبه – به نظر شما توی یک شرکت چند تا برنامه نویس و چند تا برنامه نویس مرتبط با هم باید حضور داشته باشن ؟ و اصولا کار تیمی چه زمانی و با چه تعداد نیرو معنی پیدا می کنه ؟ در این مورد در آینده مطالب دیگری رو هم می نویسم

One Response to در یک شرکت چه تعداد نیروی برنامه نویس باید حضور داشته باشند ؟

  1. crOpht says:

    اين كه يه برنامه نويس تنها باشه تمركزش بيشتره ولي از طرف ديگه ممكنه زود تر هم خسته بشه بر عكس اگه دور و برش به اندازه اي كه مزاحمتي براش نداشته باشن شلوغ باشه بهره وريش (productive) هم بيشتر ميشه .معمولا 4-5 تا برنامه نويس كنار هم ( منظورم يه پارته نه كل شركت ) متعادل به نظر مي رسه ( البته اين نظر شخصي يه تازه كاره :( ) .

Leave a Reply

