زندگی یک برنامه نویس چقدر باید برنامه ریزی شده باشد

در یکی دو هفته گذشته حجم کاری و مشکلات شخصی من بسیار زیاد شده بود بطوری که حتی وقت چک کردن ای-میل ، مطالعه روزانه ، رسیدگی به امورات روزمره و موارد مشابه را هم نداشتم . خود من معمولا برای هر کاری از قبل برنامه ریزی می کنم و می دونم که فردا یا هفته بعد در فلان ساعت باید کجا باشم ، گرچه این به این معنی نیست که من واقعا اون کار رو انجام میدم و سر ساعت به کارهام میرسه اما معمولا با اختلاف نیم ساعت انجام میشه .

با این وجود مشکلات پیش بینی نشده هستند که نشون میده زندگی یک شخص چقدر برنامه ریزی شده و اصولی هست ، این چند وقت به خود من اثبات کرد که نوع برنامه ریزی و زمانبندی روزانه ای که در حال استفاده از اون هستم مناسب نیست و باید عوض بشه ، گرچه بخشی از اون برنامه ریزی باید از طرف سایرین اداره بشه !!! به این معنا که خود من برای زمان بندی از Google Calendar استفاده می کنم که خودش شده جای بروز خطا ! از اونجا که اطرافیان من ( اشخاصی که روزانه با اونها در ارتباط هستم ) زیاد با تکنولوژی رابطه ندارن ، با این ابزارها هم زیاد کار نکردن و نتیجتا پیدا کردن یک روز یا یک ساعت خالی برای تعیین قرارها کار بسیار مشکلیه و کاری که سایرین باید انجام بدن ( تعیین زمان ملاقات و این چیزها ) رو خود من باید انجام بدم ، تازه مشکل از اونجا ناشی میشه که این برنامه روی موبایل من ( که خیلی قدیمی هست ) نصب نمیشه و بوصورت آف-لاین نمیشه قرارها رو چک کرد .

نمایی از Google calendar

نمایی از Google calendar

به همین دلیل برای من سوال شده که یک شخصی که ( مثلا ) برنامه نویس هست ، با چه ابزاری و یا به چه طریقی باید برای کارهاش زمان بندی بکنه تا دچار مشکل نشه ، اصلا به چه ابزاری نیاز داره ؟ خود من به یک تلفن همراه که یک Organizer خیلی قوی داشته باشه ( مثل windows mobile ها ) به شدت نیاز دارم و یا برنامه هایی که دائما در دسترس باشن ، ابزارهایی مانند google calendar ، Google Doc و غیره.

نکته دیگر اینه که اصلا یک برنامه نویس چقدر باید به محیط اطرافش ، مثل محیط کار ، منزل ،حمل و نقل عمومی و غیره ، وابسته باشه ؟ به این معنی که وقتی کار میکنه چقدر از زندگیش تحت تاثیر اون قرار می گیره و یا اینکه وقتی با فلان ماشین یا اتوبوس یا … به سر کار میاد ، این تاخیر در ورد چقدر می تونه به ضرر اون باشه و اصلا اینکه وقتی که یک شخص دچار یک مشکل شخصی میشه ، محیط کار ( کارهایی که وظیفه انجام دادن اونها رو داره ) چقدر می تونه عقب بی افته ؟

تجربه من میگه که حد وسطی نیست و همیشه یکی از این عوامل بر دیگری برتری پیدا می کنه و این امر هم نسبی و کاملا وابسته به میزان هشیاری ، تمرکز ، برنامه ریزی صحیح و عموالی از این قبیل داره . اینکه کدامیک رو باید برتری داد هم جای سوال داره . به علت همون کمبود وقتها دیگر نمی تونم ادامه بدم

One Response to زندگی یک برنامه نویس چقدر باید برنامه ریزی شده باشد

  1. نوید says:

    سلام، یه آیفون بخر ، نرم افزار اختصاصی برای google calender داره ضمن اینکه گوگل هم تمام نرم افزار هاش را برای استفاده در آیفون بهینه کرده!

Leave a Reply

