نحوه راه اندازی سرویس SMS برای وبلاگ

از روزی که با تویتر آشنا شدم با یکی از دوستان (همکاران شرکت) به فکر ایجاد یک سرویس sms برای اون بودیم تا اینکه بتونیم با موبایل از هر جایی تویتر رو بروز کنیم و اگر کسی مطلبی اونجا می‌نویسه، با همون موبایل بتونیم اطلاعات رو بخونیم.

امروز توی وبلاگ سار که من همیشه اون رو دنبال می‌کنم یک مطلب دیدم با عنوان به من اس ام اس بفرستین من که خیلی تعجب کردم سریعا پیگیر قضیه شدم و حیفم اومد که اون رو با شما قسمت نکنم.

داستان از این قراره که چند وقتی هست که تویتر این سرویس اس.ام.اس رو برای آمریکا و کانادا و هند از طریق خود سایت تویتر فعال کرده و براحتی اگر توی اون کشورها باشید می تونید با استفاده از SMS هر کاری بکنید فقط کافیه وارد account خودتون بشید و از قسمت Setting وارد Devices شده و شماره تلفن همراهتون رو وارد کنید. بعد از اون براحتی می‌تونید تویت کنید.

اما اشخاصی که مثل من توی اون سه کشور زندگی نمی‌کنن باید از یک سایت دیگه با نام www.twe2.com استفاده کنن. بعد از باز کردن صفحه twe2 باید با همون نام کاربری و کلمه عبور twitter وارد بشید بعد از همین tab فعال از dropdownlist کشورها نام کشورتون (ایران) رو انتخاب کنید و شماره تلفن همراهتون رو بدون صفر وارد کنید مثلا 912xxxxxx بعد روی Confirm کلیک کنید با این کار یک sms برای شما میاد با متنی شبیه به این

فرستنده : Twe2

متن : Enter 7121613 in the Twe2 Confirmation box to confirm your mobile.

بعد از وارد کردن شمارتون توی box یک sms دیگه براتون میاد، این دفعه این شماره رو هم وارد کنید و روی Confirm Mobile کلیک کنید. اگر کارهای انجام شده درست باشه به صفحه اول میرید و اونجا وضعیت Confirmed از false به true تغییر داده شده. این یعنی که با موفقیت موبایلتون رو فعال کردید.

نحوه دریافت sms

برای اینکه بازدیدکننده‌های شما بتونن براتون sms بفرستن باید وارد اکانت تویتر شما بشن و براتون Direct Message بفرستن به این شکل که وقتی روی Direct Message کلیک کردن باید در ابتدای Box بنویسن

d hajloo matne payam

و بعد متن پیغام اینکه حرف d مخفف چی هست نمی دونم ولی کلمه hajloo نام کاربری من در تویتر هست و یعنی که پیام رو برای حاجلو بفرست اگر هم قصد قدردانی از رامین رو دارید براش sms بفرستید به این شکل

d saarblog mtane payam

امیدوارم این مطلب به کارتون بیاد. یکی از دوستام تا این مطلب رو دید سریع یک اکانت باز کرد و گفت از حالا به بعد دیگه همیشه وبلاگ رو میزارم کنار و فقط  تویت می کنم!!! یک نکته هم که در مورد twe2 یادم رفت بگم اینه که شما می تونید ساعت دریافت sms رو مشخص کنید ( من گذاشتم روی ۹ صبح تا ۹ شب به وقت تهران.)

5 Responses to نحوه راه اندازی سرویس SMS برای وبلاگ

  1. سروش says:

    خیلی جالب بود . ممنون

  2. MoHaMMaD says:

    با درود ، دوست عزیز اشاره نکردین که آیا توی ایران میشه این کارو کرد یا نه ؟ البته از ایران و با موبایل میشه توئیت کرد اما دریافت توئیت نمیشه .. میشه این روش رو در ایران برای دریافت توئیت استفاده کرد ؟

    ممنون و کامیاب باشی .

  3. بله در ایران هم میشه و اصلا این پست رو نوشتم چون در ایران هم این امکان بود.
    خود من در حال حاضر از این امکان استفاده می‌کنم

  4. Saar says:

    مرسی که وبلاگ من رو دنبال می کنید. و خوشحالم از این که مطلبی نوشتم که بتونه به درد بخور باشه.
    با آرازوی سال خوب براتون…

  5. Saar says:

    نمی‌دونم چرا، ولی همین الان یه بازتاب برای من از این پست اومد. مهم نیس.
    متاسفانه ایران دیگه از کشور‌های دیگه اس‌ام‌اس قبول نمی‌کنه…

Leave a Reply

