در تعطیلات نوروز بر دهکده جهانی چه گذشت

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنم لازمه که سال نو رو به همه شادباش بگم و آرزوی سال خوبی برای همه بکنم. در این دو هفته خود من بخاطر یکسری مسایل بطور کل از اینترنت و این دهکده جهانی فاصله زیادی گرفتم و بطور کل ارتباطم با جهان بیرون قطع بود. به همین دلیل اگر کسی ای-میلی زده بود و جوابش رو نتا امروز نگرفته لازمه که دوباره ای-میل رو برام بفرسته. و اما از اونجا که خود من برای اینکه بفهمم دور و برم چی می‌گذره وقت زیادی و تلف کردم سعی کردم رخ دادهای مهم این دو هفته رو براتون لیست کنم شاید با یک نگاه چیزهایی دستگیرتون بشه.

به نظر خود من یکی از مهمترین رخ‌دادها، پیام تبریک باراک اوباما  رئیس جهور آمریکا و همچنین پیام شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل به مردم ایران بود (‌حالا اینکه این اتفاقات چه ربطی به دنیای آی-تی داره خودم هم نمی دونم !)

شاید یکی دیگر از مهمترین اخبار دنیای آی-تی برگزاری MIX09 بود که اتفاق‌های جالب و مهمی توی اون افتاد ( ‌در این مورد وحید نصیری مطلب خوبی تهیه کرده که توصیه می‌کنم به اون مراجعه کنید )

اتفاق مهم بعدی نهایی شدن Asp.net MVC بوده که خیلی‌ها لینک دانلود اون رو گذاشتن و من دیگه این کار رو نمی کنم.( توصیه می‌کنم برای توضیحات بیشتر به این مطلب از کیوان نیری و این مطلب از وحید نصیری مراجعه کنید )

و اما بعد از مذاکرات مایکروسافت و یاهو که به نتیجه ای نرسید، این بار آی-بی-ام داره با سان-میکروسیستمز مذاکره می‌کنه که در نوع خودش واقعا جالبه (رقمش فکر کنم چیزی حدود ۶ و نیم بیلیون دلار باشه یا چیزی تو این حدود) این مطلب رو سالار خلیل زاده در  وبلاگ شخصیش در این مطلب نوشته بود

یک نکته جالب دیگه هم تولید باتری با استفاده از ویروس بود که تو سایت بی.بی.سی اینجا خوندم!!

یکی از موارد مهم دیگه معرفی سیستم پردازش ابری شرکت هیولت-پکارد یا همون اچ-پی خودمونه که با نام Cloud Assure معرفی شد وگفته شده که یک SaaS عالی برای کار با سیستم های پردازش ابری هست. متن این خبر رو اینجا مطالعه کنید.

اتفاق دیگه مشخص شدن زمان نمایشگاه کتابه ۸۸ !!! که قراره ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت  در مصلای تهران برگزار شه ( این خبر رو بخاطر مخاطب های زیادش نوشتم و متن کامل اون رو می‌تونید اینجا مطالعه کنید)

خبر دیگه معرفی دوربین cannon 500D / TL1 بود که در رده دوربین های DSLR (حرفه‌ای) جا می‌گیره و مطلب مرتبط با اون رو می‌تونید اینجا در سایت معتبر دی‌پی ‌ریوی‌یو مطالعه کنید

یک خبر جالب هم در مورد حذف چاپ نسخه چاپی روزنامه‌های معروف آمریکایی مثل سیاتل پست اینتلی‌جنز و  ساینس مانیتور و چند تا دیگه خوندم که از این به بعد فقط قراره که اینترنتی به حیاطشون ادامه بدن

اینها یکسری از اخباری بودن که به نظر من مهمتر از بقیه بودن و اطلاع داشتن از اونها برای خود من مهم بود. شاید زیاد هم تکنولوژیک نبوده باشن ولی مطالبی هستند که از بین خیل بسیار زیاد خوراک فیدهای خودم براتون انتخاب کردم. فردا یا پس فردا مطلب بعدی رو خواهم نوشت.

One Response to در تعطیلات نوروز بر دهکده جهانی چه گذشت

  1. نخست: حیات به معنی زندگی با «ت» است نه «ط».
    دوم: امسال به پیش بینی خیلی‌ها هم در زمینه IT و هم در بقیه زمینه‌ها در کشور ما و بقیه دنیا سال خیلی سخت و مزخرفی پیش بینی شده.
    سوم: این خبر مهم را فراموش کردی که در طول همین تعطیلات باز هم یکی از Host Providerها ما ایرانی‌ها را مورد تحریم قرار داد.

Leave a Reply

