راهنمای جامع دوره‌های برنامه‌نویسی Framework 3.5 مایکروسافت

در حال حاضر در حال سپری کردن دوره Windows Programming که یکی از دوره‌های مایکروسافت برای اخذ مدرک MCTS و نهایتا MCPD است می‌باشم. و به همین دلیل به معضل بزرگی که نداشتن یک راهنمای کامل در مورد چگونگی برگزاری دوره و سرفصل‌های آموزشی و نیز مهمتر از آنها مشخص نبودن کتاب‌ها برخورد کرده‌ام. موسسه‌ای که در حال حاضر آنجا مشغول به گذراندن دوره هستم برای اولین بار است که اقدام به برگزاری دوره .net Framework 3.5 کرده و حتی سایر آموزش‌ها بعضا هنوز اقدام به برگزاری این دوره نکرده‌اند.

مهمترین دلیلی هم که می‌توان در این ارتباط به آن اشاره کرد نداشتن سرفصل مشخص برای تدریس و نبودن کتاب مشخص می‌باشد. با جستجویی که در سایت مایکروسافت در این زمینه کردم، به نتایج زیر رسیدم.

—————————————————————-

این مطلب زیر نظر مجوز GFDL منتشر می‌شود. و کلیه حقوق آن برای همگان آزاد است، بدین شرط که به کلیه شرایط موجود در مجوز GFDL ( که یک نسخه از متن انگلیسی مجوز GFDL در این محل و یک ترجمه غیر رسمی (فارسی) از متن مجوز GFDL که در مرداد ۱۳۸۳ توسط کاوه رنجبر تهیه شده است در این محل ) قرار دارد پایبند باشد.

GNU Logo

GNU Logo

عنوان مطلب : راهنمای جامع دوره‌های برنامه‌نویسی Framework 3.5 مایکروسافت

بخش ثانی : ندارد

تاریخ انتشار : 0۸/02/1387 مطابق با 2۸/04/2009

شماره نسخه : نسخه یک

نویسنده : ناصر حاجلو

ای-میل نویسنده : n.hajloo@gmail.com

نسخه شفاف این نوشته ، نسخه مات این نوشته

Copyright (c) 2009 Nasser Hajloo.
Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.2 or any later version published by the Free Software Foundation;
with no Invariant Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Texts. A copy of the license is included in the section entitled “GNU Free Documentation License”.

—————————————————————-

بطور کلی برخلاف گذشته که مایکروسافت مردک MCSD و MCSA رو به برنامه‌نویسان می داد. در حال حاضر این مدارک تغییر کرده‌اند و به شکل سابق موجود نیستند و کلیه مدارک قبلی از درجه اعتبار ساقط هستند و در حال حاضر اعتبار ندارند. مدرکی MCSD که قبلا یکی بود در حال حاضر به سه مدرک جداگانه تبدیل شده یک MCPD برای ویندوز یک MCPD برای وب و یک MCPD برای Enterprise Application (سابق بر این فقط مدرک MCSD وجود داشت که معادل Enterprise کنونی بوده )

مدرک MCSA که پس از گذراندن چند دوره به شرکت کننده اعطا میشده، در حال حاضر کاملا دگرگون شده و پس از گذراندن هر Pair به شرکت کننده مدرک MCTS اعطا می‌شود، برای مثال اگر شما می‌خواهید مدرک MCTS در WPF بگیرید باید هر دو مدرک 70-536 که foundation است و مدرک 70-502 را دریافت کنید. و به همین ترتیب شما می‌توانید تعداد زیادی MCTS در حوزه‌های مختلف کسب کنید. در این میان اگر با توجه به جدول زیر امتحانات خاصی را سپری کنید. پس از دریافت یک MCTS ( به ازای هر پیش نیاز یعنی اگر پیش نیازهای یک دوره را تکمیل کنید MCTS آن را دریافت می کنید ) بتوانید امتحان اصلی را هم پاس کنید. شما یک MCPD دریافت خواهید کرد. بنابراین یک MCTS برای ویندوز و یک MCTS برای وب وجود دارد که شما بسته به نوع کاری و حیطه فعالیت می‌توانید یکی را انتخاب نمایید. نهایتا اگر MCTS های ویندوز و وب را دریافت کردید می توانید بدون اینکه MCPD هیچ کدام را دریافت کنید، با گرفتن دو MCTS دیگر در WCF و ADO.net برای دریافت MCPD در Enterprise اقدام کنید. شرح هر دوره در زیر آمده است.

برای سپری کردن دوره MCPD باید در امتحانات زیر نمره قبولی دریافت کنید. (اصل این لیست اینجا قابل مشاهده است) این امتحانات عبارتند از :

گواهینامه پیش نیاز امتحاناتی که باید سپری شود

MCPD: Windows Developer 3.5

MCTS: .NET Framework 3.5, Windows Forms Applications (Exam 70-536 and Exam 70-505)

Exam 70-563: PRO: Designing and Developing Windows Applications Using Microsoft .NET Framework 3.5

MCPD: ASP.NET Developer 3.5

MCTS: .NET Framework 3.5, ASP.NET Applications (Exam 70-536 and Exam 70-562)

Exam 70-564: PRO: Designing and Developing ASP.NET Applications Using Microsoft .NET Framework 3.5

MCPD: Enterprise Application Developer 3.5

MCTS: .NET Framework 3.5, Windows Forms Applications (Exam 70-536 and Exam 70-505)      

 

MCTS: .NET Framework 3.5, ASP.NET Applications (Exam 70-536 and Exam 70-562)      

 

MCTS: .NET Framework 3.5, ADO.NET Applications (Exam 70-536 and Exam 70-561)      

MCTS: .NET Framework 3.5, Windows Communication Foundation Applications (Exam 70-536 and Exam 70-503)

Exam 70-565: PRO: Designing and Developing Enterprise Applications Using Microsoft .NET Framework 3.5 (available soon)

exam 70-536

exam 70-536

exam 70-536 : پیش نیازی الزامی برای تمام دوره‌های .net framework

همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید exam 70-536 که همان Foundation است . پیش از این در .net framework 2.0 هم تدریس می‌شد و از این لحاظ هیچ تفاوتی با آن ندارد. نام کامل این کتاب MCTS 70-536 Exam Prep: Microsoft .NET Framework 2.0 Foundation Exam (Exam Cram 2) است و از سایت آمازون در این آدرس  قابل خریداری می‌باشد. ( لینک دانلود بعلت حمایت از حقوق تالیف کننده از سایت آمازون انتخاب شده است ) مهم نیست که شما برای دریافت کدام گواهینامه ( ویندوز – وب – سیستم‌های توزیع شده ) اقدام می‌کنید. در هر صورت شما مجبورید که این امتحان را با موفقیت سپری کنید. اطلاعات بیشتر در ارتباط با این دوره را در این آدرس در سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

Windows Developer 3.5

اگر شما می‌خواهید یک برنامه‌نویس ویندوز شوید. شما باید علاوه بر امتحان 70-536 دو امتحان دیگر به شماره‌های 70-505 و دیگری 70-563 را با موفقیت سپری کنید. از این دو امتحان ، امتحان 70-505 پیش نیاز و امتحان 70-563 امتحان اصلی می باشد.

exam 70-505

exam 70-505

exam 70-505 : پیش نیازی الزامی برای دوره برنامه‌نویسی ویندوز

این دوره یک دوره برنامه‌نویسی ویندوز است که طی آن ، شرکت کننده مهارت‌های ابتدایی برنامه‌نویسی در ویندوز اعم از ایجاد کنترل‌های سفارشی و  win form را کسب می‌کند. نام کامل این دوره Microsoft .NET Framework 3.5, Windows Forms Application Development  بوده و مرجع تدریس این دوره،  کتاب Microsoft® .NET Framework 3.5 Windows® Forms Application Development   است که می‌توانید آن را در این آدرس از سایت آمازون  خریداری نمایید. اطلاعات بیشتر در مورد این دوره را می توانید اینجا در سایت مایکروسافت مشاهده نمایید.‌

کتاب پیشنهادی

کتاب پیشنهادی

  exam 70-563 : دوره اصلی برنامه‌نویسی ویندوز

این دوره ، یک دوره تکمیلی برای 70-505 به شمار می‌رود و مهمترین مباحثی که در آن مطرح می‌شود مباحث مرتبط با Ado.net و Linq  و سایر مباحث تکنیک‌های پیشرفته برنامه‌نویسی ویندوز است. نام کامل این دوره Designing and Developing Windows Applications Using the Microsoft .NET Framework 3.5 بوده و به علت مباحث گوناگونی که در آن مطرح می‌شود مایکروسافت اقدام به انتشار یک کتاب واحد برای آن ننموده و چنان که من برداشت کردم بسته به مبحث تدریس منابع مختلفی را ( بسته به میل استاد ) پیشنهاد می‌کند اما سر فصل‌ها چنانکه در این لینک  مشاهده می‌شود باید باشد و نهایتا چنانچه در لینک مورد اشاره آمده ، دانشجو باید بتواند مهارت‌های یاد شده را کسب کرده باشد. با توجه به مطالب گفته شده پیشنهاد من مطالعه کتاب‌های زیر برای گذراندن این دوره است. ( برای توضیحات بیشتر روی نام کتاب‌ها کلیک کنید )

Programming Microsoft LINQ

Programming Microsoft Windows Forms

ASP.NET Developer 3.5

همچنان که مایکروسافت برای ویندوز دوره 70-536 را پیش نیاز آورده، برای وب هم همان دوره پیش نیاز است و همچنین دو دوره دیگر برای وب به شرح زیر مورد نیاز می‌باشد.

Exam 70-562

Exam 70-562

Exam 70-562 : دوره پیش‌نیاز برنامه نویسی وب

این دوره با عنوان Microsoft .NET Framework 3.5, ASP.NET Application Development و برای ایجاد برنامه‌های تحت وب با قابلیت آژاکس برگزار می‌شود. با سپری کردن این دوره ، یک شرکت کننده قادر خواهد بود برنامه تحت وب را پیکربندی کرده، برای آن کنترل سفارشی ایجاد کند، با XML بخوبی کار کرده و سرویس های WCF برای برنامه ایجاد و استفاده کند. همچنین او قادر خواهد بود برنامه‌ها را طوری ایجاد کند که برای موبایل هم قابل استفاده باشد. نهایتا Localization و ایجاد UI نیز از سایر مباحث خواهد بود. کتاب پیشنهادی مایکروسافت برای این دوره Programming Microsoft® ASP.NET است. اطلاعات بیشتر در ارتباط با این دوره را اینجا در سایت مایکروسافت ملاحظه کنید.

کتاب پیشنهادی

کتاب پیشنهادی

Exam 70-564 : دوره اصلی برنامه نویسی وب

این دوره که با عنوان Designing and Developing ASP.NET Applications Using the Microsoft .NET Framework 3.5 برگزار می‌شود، به منظور ایجاد برنامه‌های ایمن و با انعطاف بالا برگزار می‌گردد. شرکت کننده این دوره پس از سپری کردن، باید اطلاعاتی در ارتباط با مباحث ایمن سازی برنامه‌های تحت وب، ایجاد قالب و ظاهر انعطاف پذیر، ایجاد کنترل‌های سفارشی، کار با سرویس‌ها و داده‌ها، توانایی تشخیص مباحث Deploy و Debug و … داشته باشد. مایکروسافت به علت مباحث زیادی که در این دوره مطرح می‌شود کتابی را پیشنهاد نکرده و انتخاب منبع برای استفاده را به استاد واگذار کرده است.بتوجه به مطالب این دوره، من کتابهای زیر را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم. اطلاعات بیشتر در ارتباط با این دوره را اینجا در سایت مایکروسافت ملاحظه کنید.

Microsoft ASP.NET and AJAX – Architecting Web Applications

Microsoft ASP.NET 3.5 Step by Step

Enterprise Application Developer 3.5

شخصی که مایل است یک Enterprise Application Developer باشد باید پیش نیازهایی را که در جدول بالا گفته شده را با موفقیت سپری کرده و نهایتا Exam 70-565 را پاس کند. توجه داشته باشید که از پیش نیازهای این دوره تعدادی از آنها در دو MCPD قبلی تکراری هستند برای مثال شما باید این پیش نیازها را طی کنید

Exam 70-536  : که توضیح آن در بالا آمد

Exam 70-505  : که توضیح آن در بالا آمد

Exam 70-562  : که توضیح آن در بالا آمد

Exam 70-561  : که توضیح آن در ادامه خواهد آمد

Exam 70-503  : که توضیح آن در ادامه خواهد آمد

 

Exam 70-561

Exam 70-561

Exam 70-561 : دوره‌ پیش نیاز Enterprise و در ارتباط با ADO.net

 این دوره که با عنوان  Microsoft .NET Framework 3.5, ADO.NET Application Development شناخته می‌شود ،  برای بالابردن مهارت برنامه‌نویسان در کار با database است. پس از گذراندن این دوره ، برنامه نویس موفق به اخذ مدرک MCTS مرتبط از مایکروسافت خواهد شد. مایکروسافت دو کتاب MCTS Self-Paced Training Kit (Exam 70-561): Microsoft .NET Framework 3.5 – ADO.NET Application Development   و Programming the Microsoft ADO.NET Entity Framework  را برای این دوره پیشنهاد کرده است.که با کلیک بر روی نام هر یک از آنها می‌توانید اطلاعات بیشتری در ارتباط با هر کدام کسب کنید. تصویر یکی از آن ها را در کنار این قسمت مشاهده می‌کنید. برای توضیحات بیشتر در ارتباط با این دوره این آدرس در سایت مایکروسافت  را مشاهده کنید.

Exam 70-503

Exam 70-503

exam 70-503 :‌ دوره‌ پیش نیاز Enterprise و در ارتباط باWCF

 این دوره که با عنوان Microsoft .NET Framework 3.5 – Windows Communication Foundation Application Development برگزار می‌شود . یکی از پی نیازهای Enterprise به شمار می آید که اینجا در سایت مایکروسافت می‌توانید اطلاعات بیشتری در ارتباط با این دوره کسب کنید. مایکروسافت برای این دوره دو کتاب Microsoft Windows Communication Foundation Step by Step و Inside Windows Communication Foundation را پیشنهاد کرده است. که تصویر یکی از آنها را در اینجا ملاحظه می‌کنید. ( برای توضیحات بیشتر در مورد کتابها روی نام آنها کلیک کنید )

Exam 70-565 : دوه اصلی Enterprise Application Developer

این دوره با عنوان Designing and Developing Enterprise Applications Using Microsoft .NET Framework 3.5  برگزار می‌شود و با استناد به این لینک هنوز اطلاعات کافی در ارتباط با آن در سایت مایکروسافت قرار داده نشده است. اما چنانکه گفته شد برای دریافت این مدرک باید پیش نیازهای فوق حتما سپری شود.

 دوره‌های مستقل مایکروسافت (این دوره‌ها هیچ ارتباطی با MCPD ندارند و کسی که آنها را با موفقیت سپری کند موفق به اخذ MCTS مرتبط با دوره می‌شود)

Exam 70-502

Exam 70-502

exam 70-502 : دوره‌ای جدای از دوره‌های MCPD و کاملا مستقل برای WPF

برای گذراندن دوره WPF شما باید exam 70-502 را سپری کنید. این دوره جدای از MCPD است و جداگانه برای علاقمندان برگزار می‌شود. در این لینک در سایت مایکروسافت می توانید اطلاعات بیشتری در ارتباط با WPF بدست بیاورید. توجه داشته باشید که برای WCF و WF هم مدارک مستقل وجود دارد  شما در صورت علاقه باید جداگانه امتحان بدهید و گرفتن آن مدارک کمکی به دریافت مدرک MCPD نمی کند و صرفا شما را در صف MCTS داران جای می دهد. نام دوره WPF در واقع Microsoft .NET Framework 3.5 – Windows Presentation Foundation Application Development  است و کتاب آن Windows® Presentation Foundation 4.0: A Scenario-Based Approach  است.اطلاعات بیشتر در ارتباط با exam 70-502 را در این آدرس در سایت مایکروسافت مشاهده نمایید.

Exam 70-504

Exam 70-504

exam 70-504 : دوره‌ای جدای از MCPD و کاملا مستقل برای WF

 دوره Workflow Foundation هم مانند سایر w ها کاملا مستقل برگزار می‌شود و شما پس از گذراندن این دوره ( با نام کامل Microsoft .NET Framework 3.5 – Windows Workflow Foundation Application Development ) می توانید یک MCTS دریافت کنید در صورتی که 70-536 را گذرانده باشید ( برای همه دوره‌های w این امر صادق است ) کتاب پیشنهادی مایکروسافت برای این دوره Microsoft® Windows® Workflow Foundation Step by Step است که اطلاعات بیشتر در مورد آن را می‌توانید اینجا در سایت مایکروسافت  مشاهده کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این دوره اینجا  را ملاحظه کنید.

لینک‌های مرتبط

     اطلاعاتی در ارتباط با شماره exam هایی که باید برای دریافت گواهینامه MCPD 3.5 سپری کنید

     اطلاعات بسیار خوب برای مشخص کردن اینکه پس از گذراندن چه دوره‌هایی چه قابلیت‌هایی کسب می‌کنید. توجه داشته باشید که در این لینک یکسری ترکیب از مدارک ارائه شده که شما در صورت گذراندن آن دوره ها قابلیت‌های مختلفی کسب می‌کنید. همه این دوره‌ها جزو MCPD نیستند وبا پاس کردن هر کدام از آنها شما یک MCP و با ترکیب آنها شما MCTS دریافت می‌کنید. اما برای دریافت MCPD باید طبق آنچه که گفته شده عمل کنید.

     Exam 70-536 پیش نیازی برای همه دوره‌ها

     Exam 70-505 دوره پیش نیاز برنامه‌نویسی ویندوز 

     Exam 70-563 دوره اصلی برنامه‌نویسی ویندوز

     Exam 70-562 دوره پیش نیاز برنامه نویسی وب

     Exam 70-564 دوره اصلی برنامه نویسی وب

     Exam 70-503 دوره‌ پیش نیاز Enterprise و در ارتباط با WCF

     Exam 70-561 دوره‌ پیش نیاز Enterprise و در ارتباط با ADO.net

     Exam 70-504 دوره‌ای کاملا مستقل برای WF

     Exam 70-502 دوره‌ای کاملا مستقل برای WPF

  پایان نوشته

25 Responses to راهنمای جامع دوره‌های برنامه‌نویسی Framework 3.5 مایکروسافت

  1. سروش says:

    سلام
    از مطلب کاملی کی نوشتی خیلی ممنون

    دوتا سئوال دارم:

    1. آدرس و تلفن موسسه ای که .net 3.5 ارائه می دهد چیه؟ و اینکه دوره ها آموزشی هستند یا آمادگی برای شرکت در آزمون؟ سطح مدرسش چطوره؟ آیا مدرس خاصی رو توی این آموزشگاه معرفی می کنی؟

    2. در خصوص انجام آزمون و گرفتن مدرک بدون اینکه نیاز به رفتن به خارج از کشور باشه چی؟ آیا اطلاعاتی در اختیار داری؟ اینکه چطوری بدون داشتن پاسپورت و خروج از کشور بشه تو آزمون ها شرکت کرد.

    متشکر

  2. در مورد جایی که من میرم باید بگم که موسسه آرینا پیشرو هست. با اینکه جای به نظر بدی نمی رسه ولی به نظر من شیوه مدیریت بسیار اشتباهی داره و در آینده احتمالا خیلی از استادهاش رو از دست بده. اگر اسم شرکت آرینا پیشرو رو توی گوگل جستجو کنید سایت شرکتش میاد و می تونید آدرس و سایر مشخصات رو ببینید ( هفت تیر – قائم مقام )
    اما خود من جدای از اینکه به موسسه نگاه کنم دنبال جایی بودم که یک استاد خوب و فنی داشته باشه خود من با آقای فرزین کلاس برداشتم و راضیم ( البته منظور از رضایت این نیست که ایشون خیلی خوب هست و هر چیزی رو سریع میگه و همه سرفصلها تدریس میشه. منظورم اینه که وقتی چیزی رو آموزش میده بخاطر تسلطی که روی موضوع داره ( بخصوص مفاهیم ابجکت اورینتد ) براحتی مطلب رو متوجه میشید و از طرف دیگه نحوه تدریسش رو خود من خیلی می پسندم ) ایده ایون در تدریس آموزش برنامه نویسی هست و نه تدریس سرفصل ها. به همین دلیل وقتی دوره تموم بشه شما درک خیلی خوبی از مسائل پیدا می کنید و براحتی می تونید کد بزنید.
    اما آزمون ها تا اونجا که من متوجه شدم اصلا در ایران برگذار نمیشه. قبلا ها مثل اینکه تعدادی موسسه با استفاده از ‫vpn به دفترشون توی ترکیه یا … وصل میشدن و ریموت امتحان برگزار می کردن که جدیدا گندش درومده و دیگه این کار رو نمی کنن.
    از طرفی توصیه ااتید اونجا اینه که دوره ها رو کامل شرکت کنید و وقتی همه درس ها تموم شد یکبار به دوبی یا هر جای دیگه برید و امتحان بدید. که اگر یک امتحان رو افتادید حداقل چند تاش رو قبول شید و اینطوری هزینه رفت و برگشت کمتری داشته باشید.. بهرحال شواهد نشون میده که برای امتحان اصلی باید برید خارج از کشور مگر اینکه بخواهید به داشتن مدرک همون موسسه اکتفا کنید.

  3. سروش says:

    موسسه آرینا رو می شناسم

    قبلاً جندین دوره اونجا کلاس رفتم.

    مدرس من استاد فروزان بوده، که واقعاً فوق العاده اس.
    در مورد موسسه آرینا هم من هم که چهار سال پیش اولین بار با اون آشنا شدم همین احساس رو داشتم، ولی به تجربه دیدم که هنوز سرپا هستش و به نظر از خیلی جاهای دیگه که خیلی سرو صدا دارن بهتر کارهاشو انجام می ده.

    در مورد آزمون هم منم تا همین جا اطلاعات داشتم، چند وقت پیش شنیدم از جایی که احتمال راه افتادن نمایندگی رسمی مایکروسافت در ایران هست. مشکل من اینه که چون سربازی نرفتم نمی تونم از ایران خارج بشم. امیدوارم روزی فرا برسه که ما هم به این امکانات دستمون برسه

    از راهنمایی تون ممنون

  4. با سلام من چند وقتی هست که دوره های شبکه رو گذروندم. خیلی علاقه مند هستم که از برنامه نویسی دات نت هم بدونم. نمیدونم از چه دوره ای و از کجا شروع کنم. رشته تحصیلیم کامپیوتر نبوده و کد نویسی هم بلد نیستم..ممنون میشم راهنماییم کنید.

  5. amir says:

    سلامو دوست عزیز مطالبت.ن خیلی عالی بود فقط من یکم سردرگم شدم.من مسلط کامل به asp.netهستم که سابقه طراحی چندین وبسایت را دارم.من می خوام که مدرک mcts را بگیرم اما متوجه نشدم که کدام آزمون رو باید امتحان بدم خوشحال میشم که منو راهنمایی کنید باش تشکر فراوان

  6. محمد حسین سرشار says:

    سلام….
    بسیار ممنون از پست عالیت.

    باید بگم که وبلاگت با Netscape دیده نمی شه….

    در پناه حق.

  7. محمد حسین سرشار says:

    سلام…

    نظر شما در خصوص این 3 استاد دیگر این آموزشکاه چی هست؟

    آهنگ
    طباطبائی
    فرزین

    ممنون میشم نظرت رو بدی….

  8. پگاه says:

    سلام
    من شنیده بودم موسسه آرینا به دلیل مدیریت غلطش ورشکست شده.متاسفانه اساتید حرفه ای نظیر آقای فروزان دیگه اونجا تدریس نمي کنند و اين اسامی که آوردید آقای آهنگ کلاس داشتم باهاش با عرض معذرت باید بگم واقعا بي سواد بود.توصیه مي کنم پولتونو هدر نديد

  9. بابک says:

    سلام …
    تا اونجایی که من یادمه آقای آهنگ از هم دوره‌ای های خودمونه که شاگرد استاد فروزان بوده احتمالاً بعد از قطع همکاری آقای فروزان, ایشون جای استاد رو گرفتن. مؤسسه آرینا خیلی توی برگزاری کلاس هاش مشکل داره, از قطعی شبکه تا نظافت کلاس و راهروها و … فکر کنم از یک مؤسسه بهتر مثل مجتمع فنی تهران کمک بگیرید بهتره.

  10. مهرداد says:

    با سلام
    من مبتدی هستم و تازه می خواهم در دورههای برنامه نویسی مایکروسافت سی شارپ دات نت و زمینه وب به یادگیری بپردازم. حال از شما پیشکسوتان می خواهم تا مرا یاری رسانید که از کدام موسسسه یا کدام کتاب شروع نمایم تا علاوه بر یادگیری بتوانم در امتحانات MCST نیز موفق شوم. با تشکر فراوان.

  11. سارا says:

    سلام آقا مهرداد
    من خودم کلاسهایی که شرکت سوفار برگزار می کنه رو بهت پیشنهاد میدم. خودم اونجا دوره هاشو گذروندم. شرکت بی ادعا اما متخصصیه تو برگزاری دوره های مایکروسافت. به خصوص که مهندس مرتضوی که من کتاباشو تو زمینه MCTS خیلی قبول دارم اونجا هم تدریس میکنه. اگه دوست داشتی یه سر بهسایتشون بزن. اینم آدرس سایتشونه. http://www.itsociety.ir
    تازه یه فایل راهنما برای گذروندن دوره هاشون رو سایتشون گذاشتن که خیلی به درد بخوره واسه کسایی که می خوان از ابتدا تا انتها برن جلو و راهنمای خوبیه.

  12. مهرداد says:

    متشکرم سارا خانوم.

  13. سامان says:

    سلام
    به یاد گرفتن برنامه نویسی علاقه دارم ولی نمیدونم از کجا و چجوری شروع کنم.
    میخواستم راهنماییم کننین. ممنون میشم به آدرس میلم جواب بدید.

  14. مریم says:

    سلام
    ببخشید من می خواستم در کلاسهای شبکه آقای قمبری در موسسه ارینا پیشرو شرکت کنم می خواستم اگر ممکنه اگر این مدرس میشناسید منو راهنمایی کنید.

  15. لیلی says:

    با سلام
    من می خواستم به برنامه نویسی مسلط شم و دانشجوی لیسانس هستم دسترسی به آموزشگاههای تهران ندارم و نمی دانم باید از کجا شروع کنم لطفا مرا راهنمایی کنید و به آدرس ایمیلم بفرستید و در صورتی که کتابهای دوره mcts برای دانلود وجود دارد آدرسش را برایم ایمیل کنید با تشکر

  16. امین says:

    سلام

    دوست عزیز این مطالبی که شما گفتید رو من خیلی وقت پیش دنبالش رفته بودم و داخل سایت مایکروسافت پیدا کرده بودم ، میخواستم برای Designing and Developing ASP.NET شرکت کنم.

    کلی توی اینترنت دنبال رفرنس ها گشتم ، بنود که نبود.
    تمام کتاب فروشی های خیابون انقلاب روهم زیرپا گذاشتم هیچ رفرنسی برای 2008 پیدا نکردم.

    اگه شما تونستید کتابهارو بخرید یا از جائی دانلود کنید لطفا با ایمیل به منم خبر بدید.

    اگه از دوستان هم کسی رفرنسی پیدا کرد خیلی ممنون میشم بهم خبر بده.
    mail.parsi@gmail.com
    amin.parsi@live.com

    ممنون ، موفق باشید.

  17. من pdf چند تا از کتاب ها رو دارم و اگر کسی خواست به قیمت ۱۰ هزار تومان برای هر کتاب می فروشم لطفا ای-میل بزنید
    n.hajloo@gmail.com

  18. mareza says:

    سلام
    من اكثر كتاب ها رو دارم
    هر كي خواست ايميل بزنه تا بهش معرفي كنم
    بدون هيچ هزينه اي
    merlin10ve@yahoo.com

  19. Hossein says:

    با سلام ، من هم کتابها رو به صورت PDF دارم . خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم .
    دوستان لطف کنن ایمیل بزنن(دقیقا برای کدوم مدرک) ، تا براشون Send کنم. ***** رایگان ، رایگان ، رایگان ****

    HosseinHDN@Gmail.com

  20. Hossein says:

    دوستانی که قبلا برنامه نویسی کردن و از مبتدی بودن در اومدن ، بجای اینکه برین پولتون رو برای آموزشگاه و استاد بدین ؛ برین کلاس زبان و انگلیسی رو تقویت کنین ، تا فردا روز خواستین مدرک دیگه ای بگیرین دوباره نیای پایین (کنایه از پول) . کتابهای مایکروسافت یا هر انتشار دیگه ای ، انقدر واضح و با توضیحات نوشته که از راحتی مطلب و درک اون کــــــــــــف میکنین.واسه مدرک های تو ایران و آموزشگاههای غیر معتبر هم به خودتون زحمت ندین . بشین بخون برو دبی بده ، بیا! اون دسته از دوستانی هم که نمیتونن از کشور خارج شن بشینن بخونن که این مباحث (در هر زمینه ای) به صورت فوق العاده به دردشون میخوره.چی شبکه چی برنامه نویسی چی سایر تکنولوژی های مایکروسافت. موفق باشید
    Help: HosseinHDN@Gmail.com

  21. شهرزاد says:

    با سلام.من به تازگی درسم تموم شده و علاقه مندم برنامه نوسیnet. را به صورت حرفه ای یاد بگیرم ولی پایم خیلی ضعیفه پیشنهاد می کنید از کجا شروع کنم و کدوم آموزشگاهو کدوم استاد خوبه که هم خوب یاد بگیری و هم وقت و پولتو هدر ندی.ممنونن میشم راهنماییم کنید

  22. Mohammad says:

    باسلام خدمت تمامی دوستان گرامی
    محمد حصنی هستم ، مدیر جدید آموزشگاه آرینا پیشرو ، خیلی خوشحالم که دوستان خیلی واضح مشکلات رو بهم گوشزد کردند و برخی از دوستان هم از یه چیزایی تعریف .
    خوشحال می شم اگه مشکلی هست و چیزی در مورد مجموعه آرینا حس می کنید به من هم منتقل کنید و این رو هم اضافه کنم که تصمیم این هستش که تلاشمون رو برای بالا بردن سطح کیفی آموزشگاه چند برابر کنیم .
    پس اگه این لطف رو در حق من بکنید خوشحالم کردید.
    امیدوارم آرینا بتواند محبتهای شما را همانطور که نظرتان هست جبران کند .
    به امید دیدار شما عزیزان

    m.hesni@arenapishro.com

  23. خیلی خوشحالم که آقای حصنی (مدیریت جدید آرینا پیشرو ) یک سری هم به این مطلب زدند.
    امیدوارم بازخورد خوبی رو از اینجا بگیرند

    در هر صورت همین کار ایشون من رو متقاعد کرد که یک مطلب راجع به آرینا بزودی بنویسم

    در ضمن خطاب بهایشون ( اگر هنوز آقای فرزین اونجاتدریس می کنن، ازشون تشکر کنید و قدر استادی مثل ایشون رو بدونید – مطمین باشید که کم هستند مثل ایشون )

    در ضمن بهتره مدارک دانشویانی که اونجا دوره گذروندن رو براشون ارسال کنید. فکر نمی کنم درمقابل هزینه های بالای ۲۰۰ هزار تومان ارسال یک مدرک با پیک هزینه زیادی داشته باشه ولی مثلا وجهه اونجا روبالاتر می بره و اشخاصی که قبلا اونجا بودن رو به فکر می اندازه که باز هم اونجا برن

  24. Mohammad says:

    سلام و احترام خدمت دوست عزیزم
    من هم بسیار خوشحالم که جایی رو دارم که بتونم مستقیم با شما صحبت کنم .
    پیشنهاد خوبیه مهندس و مطمئن باش در اولین فرصت این کار رو انجام خواهیم داد ، خوشحال میشم که اگر پیشنهاد دیگری هم داشته باشید.
    از اینکه افتخار هم صحبتی با شما دوت عزیز رو دارم بسیار خورسندم و امیدورام بتونیم هر چه زودتر همدیگر رو ملاقات کنیم.
    به امید دیدار
    محمد حصنی

  25. An attention-grabbing discussion is value comment. I believe that you should write more on this matter, it might not be a taboo topic however usually persons are not sufficient to speak on such topics. To the next. Cheers

Leave a Reply

