نحوه فعال‌سازی Mixed Mode در SQL Server 2008 پس از نصب SQL

SQL Server 2008

SQL Server 2008

دیروز بنابه دلایلی مجبور به نصب مجدد SQL Server 2008 روی ویندوز ایکس پی شدم، در حین پروسه نصب که مطلبی را در همین وبلاگ ( اینجا ) در ارتباط با آن نوشتم فراموش کردم که SQL Server را بصورت Mixed Mode نصب کنم و درواقع به همان حالت windows Authentication نصب شد. جستجوهای زیادی رو وب کردم که نتایج خوبی نداشت اما نهایتا با انجام مراحل زیر توانستم پس از نصب کامل SQL Server 2008 ، قابلیت Mixed Mode آن را فعال کنم.

—————————————————————-

این مطلب زیر نظر مجوز GFDL منتشر می‌شود. و کلیه حقوق آن برای همگان آزاد است، بدین شرط که به کلیه شرایط موجود در مجوز GFDL ( که یک نسخه از متن انگلیسی مجوز GFDL در این محل و یک ترجمه غیر رسمی (فارسی) از متن مجوز GFDL که در مرداد ۱۳۸۳ توسط کاوه رنجبر تهیه شده است در این محل ) قرار دارد پایبند باشد.

GNU Logo

GNU Logo

عنوان مطلب : نحوه فعال‌سازی Mixed Mode در SQL Server 2008 پس از نصب SQL

بخش ثانی : ندارد

تاریخ انتشار : 22/02/1387 مطابق با 12/0۵/2009

شماره نسخه : نسخه یک

نویسنده : ناصر حاجلو

ای-میل نویسنده : n.hajloo@gmail.com

Copyright (c) 2009 Nasser Hajloo.

Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.2 or any later version published by the Free Software Foundation;

with no Invariant Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Texts. A copy of the license is included in the section entitled “GNU Free Documentation License”.

—————————————————————-

در حقیقت پروسه فعال‌سازی خاصیت Mixed Mode آن قدرها هم که من فکر می‌کردم پیچیده نبود، برای اینکار کافیست یکبار با همان حالت Windows وارد SQL شوید و به Server متصل شوید.

پس از این کار باید بر روی نام سروری که به آن وارد شده‌اید کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

Right Click On Server Name (Properties)

Right Click On Server Name (Properties)

پس از باز شدن پنجره خصوصیات سرور از پنل سمت چپ بر روی Security کلیک کنید تا انتخاب شود.

در این مرحله از قسمت سمت راست، در الای پنجره بر روی Sql Server & Windows Authentication Mode کلیک کرده و بر روی دکمه OK برایثبت تنطیمات کلیک کنید. ( توجه کنید که در این مرحله پیغامی مبتنی بر restart کردن سرور دریافت می‌کنید )

Activating Mixed Mode For SQl Serve 2008

Activating Mixed Mode For SQl Serve 2008

نهایتا برای اینکه تغییر شما اعمال شود باید یک بار سروررا reset کنید برای این کار بر روی نام سرور کلیک راست کرده و گزینه Restart را انتخاب نمایید.

Restarting Server

Restarting Server

حالا براحتی می‌توانید با کاربر SA وارد سرور شوید.

لینکهای مرتبط

     نصب گام به گام SQL Servr 2008

9 Responses to نحوه فعال‌سازی Mixed Mode در SQL Server 2008 پس از نصب SQL

  1. مسعود says:

    یادمه برای امتحان MCSD دقیقا سوال همین بود که چه آیا میشه این کار رو کرد ، و اگه میشه چه طوری.

    روشی هم دقیقا همونی هست که شما فرمودید.

  2. آفرین!
    مطمئنا تا حالا خیلی‌ها به خاطر بلد نبودن این موضوع، SQL Server را یک بار از اول نصب کرده‌اند!

  3. هانی says:

    EMAIL :TOOFAN239@YAHOO.COM
    لطفا ج.اب بدین.
    ایا می توان روی WINXP SP2 نرمافزار SQL 2008 را نصب کرد؟
    در مراحل نصب به یک ERORRبرخوردم که می گفت با WINXP SP1 را نصب کنبد. لطفا راهنمایی کنید.

  4. به شما توصیه می کنم که مطلب
    https://hajloo.wordpress.com/2008/11/09/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%85-sql-server-2008/
    که در همین وبلاگ نوشتم را برای نصب sql server 2008 مطالعه کنید. همچنین توصیه می کنم که این لینک http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms143506.aspx را برای اشنایی با نیازمندی‌های نصب sql server ملاحظه کنید. مطمئنا جواب شما در این صفحه پیدا خواهد شد.

  5. leila says:

    ممنون از مطلب جالبتون، خیلی مفید و آموزنده بود

  6. دنیا says:

    با سلام

    من یه درخواست داشتم و آن اینکه اگر لطف کنید و مرحمت کنید و بزرگواری کنید و فایلی یا مقاله (فارسی) یا pdf در مورد این my sql یا sql server برام mail کنید
    برای انجام پروژه فارغ از تحصیلی من رشتم نرم افزار است
    مرسی

  7. با سلام به شما خانم دنیا رسایی . باید عرض کنم که متاسفانه در ارتباط با sql و موارد مرتبط جزوه فارسی نه تا بحال داشته ام و نه حتی مطالعه کرده ام. به شما هم توصیه می کنم که منابع انگلیسی را مطالعه بفرمایید. اما در مورد پروژه پایان تحصیلات هم که مسلما باید تلاش بیشتری بکنید تا در آینده با پشتوانه بهتری کار کنید.
    بهر صورت بنده مقاله فارسی در زمینه کامپیوتر ندارم. اما منابع خوبی به زبان انگلیسی دارم که اگر مایل باشید برای شما ارسال کنم.
    قربان شما ناصر حاجلو

  8. پیمان says:

    سلام
    نجاتم بدید.
    گرفتار یه درد سر بزرگ شده ام!
    من می خواستم پریماورا 6 رو نصب کنم که به همراهش یه sql 2005 express نصب می شه ولی امکان اتصال به دیتابیس وجود نداره. موقع نصب دیتا بیس کانکشن نصب نمیشه و ضربدر قرمز می خوره!!!
    sql 2008 نصب کردم نشد بعد فهمیدم iis نصب نیست نصبش کردم .به هر حال 2008 نصب شد ولی کانکت نمیشه!
    ده بار هم برشون داشتم و دوباره نصب کردم.نشد که نشد.
    من حتی msde هم نصب کردم!!!!
    هر غلطی که به ذهنم رسید کردم نشد . در ضمن ویندوز ویستای بیسیک دارم. لطفاً نگید باید سیستم عامل عوض کنم.

  9. محمد says:

    دوست عزیز واقعا دستت درد نکنه . من امروز از صبح درگیر همین مشکل بودم . به هر چیزی که رسیدم اشتباه بود . و خوشبختانه راه حل شما تونست مشکل من رو حل کنه.
    واقعا ممنونم …

Leave a Reply

